10 پیشنهاد برای آموزش بهتر بازی‌های رومیزی (قسمت ششم و پایانی)

19 شهریور 1399 | 02:55

در این مطلب به سراغ مبحث آموزش می‌رویم و در کنار هم ببینیم برای آموزش صحیح بازیهای رومیزی به چه نکاتی باید توجه کنیم، از چه چیزهایی باید پرهیز و کنیم و چراها و باید و نبایدهای دیگر. پس همراه ما باشید.

در قسمت‌های قبل  راجع به اهمیت آموزش صحیح صحبت کردیم. حالا به سراغ قسمت آخر می‌رویم تا با هم ببینیم برای آن که آموزش‌دهنده بهتری بشویم، به چه نکاتی باید توجه کنیم. پس با ماهمراه باشید.

10. تمام چیزهایی که باعث میشود حواس بازیکنان پرت شود را کنار بگذارید

هیچ چیزی به اندازه بازیکنانی که خودشان حواس خودشان و دیگران را پرت میکنند، در طول روند آموزش یک عنوان، خسته کنندهتر و بیشتر روی اعصابنیست. این موضوع برای آموزشدهنده و باقی بازیکنان زمانی اذیتکنندهتر میشود که بازیکن مذکور و حواسپرت مدام در مورد همه‌چیزهایی که قبلا گفته شده باز سوال میپرسد و زمان خودش و دیگران را میگیرد. در حالی که میتوانست با گوش دادن در وهله اول مانند بقیه بازی را بیاموزد.
این موضوع به گوشی‌های همراه محدود نمیشود. هر چیزی می‎تواند یک «گوشی» باشد. تلویزیون یا یک فیلم در حال پخش در پشتزمینه صدای شما میتواند یک «گوشی» باشد. سگ و گربه شما یا دوستتان میتواند یک «گوشی» باشد. حتی جعبه خالی بازی در حال توضیح هم میتواند برای بعضی‌ها یک «گوشی» باشد. نکته این جا است که راه‌های بسیار زیادی برای گیج شدن و حواس پرتی بازیکنان وجود دارد. لطفا، از شما تقاضا میکنم که قبل از شروع به آموزش تمام این موجبات حواس پرتی را از محیط آموزش و دور و بر آن تا جای ممکن دور کنید. لازم نیست که آن‌ها را به صورت دائمی و تا آخر بازی از دسترس همگان خارج کنید، فقط در زمان توضیح و آموزش آنها را به گوشهای انتقال دهید تا موجب حواس پرتی شما و دیگران نشوند. همین نکته میتواند تاثیر بسیار زیادی در اولین جلسه آموزشی یک بازی داشته باشد.

نکته مهم: ویدیو ببینید‌

میتوان گفت که یادگرفتن از یک نفر بهترین راه برای یادگیری یک بازی است. البته اگر تنها هستید این یک نفر میتواند رو صفحه مانیتور شما باشد. ولی لذت یادگیری از فرد حاضر که خودش را با شرایط شما وفق میدهد چیز دیگری است.
 البته همه افراد نمیتوانند به خوبی آموزش دهند و بعضی‌ها در اصل از این کار متنفر هستند. زمان‌هایی هم  هست که ممکن است پس از یادگیری همه چیز از طریق رول بوک برای خودتان سوال‌های پیش آمده باشد. در این مواقع نیز رجوع به ویدیوهای آموزشی میتواند بهترین انتخاب برای شما باشد. همچنین این راه حل برای زمانهایی بسیار کارآمد است که میخواهید بازیای را آموزش دهید که خوتان تجربه زیادی از آن ندارید و برای اولین بار است که آن را آموزش میهید یا شاید حتی بازی میکنید. چرا که یک بازی را تا زمانی که بازی نکرده باشید، به طور کامل درک نکرده‌اید. پس در این مواقع رول بوک هم نمیتواند یک تجربه آموزشی کامل را در اختیار شما قرار دهد. در این زمان‌ها دیدن یک ویدیو میتواند اثر جادویی روی نحوه آموزش و درک شما از بازی در دست آموزش داشته باشد.
به هر حال هدف اصلی ما بازی کردن است، چه آن را از طریق ویدیو یا یک شخص خاص، یا ترکیبی از این دو آموخته‌اید. تا زمانی که به شما خوش میگذرد و از بازی کردن لذت میبرید، و قوانین بازی به درستی آموخته شده‌اند، همه چیز سر جای خودش است. بالاخره لیست ما هم تمام شد و امیدوارم این نکات به کارتان آمده باشد. اگر ایده‌های دیگری در رابطه با این موضوع دارید، حتما آن‌ها را با ما در میان بگذارید تا همگی بتوانیم از تجارب یکدیگر در این زمینه استفاده کنیم.

جمع‌بندی

همان‌طور که می‌دانید و در طی این مقالات به آن اشاره کردیم، آموزش بازی‌های رومیزی امر بسیار مهمی است و از چیزی که ممکن است خیلی‌‌ها فکرش را بکنند سخت‌تر و حساس‌تر است. در طی این سری مطالب در کنار هم به طور کلی بررسی کردیم که چگونه باید یک فرد آموزش‌دهنده پروسه آموزشی را شروع کند، آن را پیگیری نماید و به چه نکاتی توجه داشته باشد. شما هم به ما بگویید که نظرتان در مورد ماهیت کلی یک آموزش دهنده خوب یا بد چیست؟ چه صفات و نکات این دو را از هم تمیز می‌دهد و در هنگام آموزش به چه نکاتی توجه می‌کنید؟ ممکن است که هر فردی برای خودش روتینی متفاوت داشته باشد که بسیار کارآمد هم باشد؛ پس اگر شما هم فکر می‌کنید نکات دیگری می‌تواند به لیست ما اضافه شود، لطفا آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه شما

درحال ثبت اطلاعات....