۵ بردگیم برای علاقه‌مندان به موسیقی

18 خرداد 1400 | 22:45

دوست دارید علاقه‌تان به بردگیم و موسیقی را با هم ترکیب کنید؟ پیدا کردن یک بازی رومیزی با تم موسیقی می‌تواند راه خوبی برای به نمایش گذاشتن خلاقیتتان باشد. چه زمزمه کردن دوست داشته‌باشید، چه علاقه داشته‌باشید از تاریخچه‌ی موسیقی سر در بیاورید و یا خودتان قطعه‌ای بسازید، تعداد بسیار زیادی بازی رومیزی مناسب شما وجود دارد.

مقدمه

آیا دوست دارید علاقه‌تان به بردگیم و موسیقی را با هم ترکیب کنید؟ پیدا کردن یک بازی رومیزی با تم موسیقی می‌تواند راه خوبی برای به نمایش گذاشتن خلاقیتتان باشد. چه زمزمه کردن دوست داشته‌باشید، چه علاقه داشته‌باشید از تاریخچه‌ی موسیقی سر در بیاورید و یا خودتان قطعه‌ای بسازید، تعداد بسیار زیادی بازی رومیزی مناسب شما وجود دارد.

شماره‌ی ۱. Hummmzinger

تعداد بازیکن: ۲-۶ نفر

نوع بازی: پارتی گیم

زمان: ۶۰ دقیقه

«Hummmzinger» یک بازی اطلاعات عمومی درباره‌ی موسیقی است. این بازی از سوالاتی مربوط به هنرمندان معروف دهه‌های 60، 70، 80 و 90 تشکیل شده است. هرچند که فقط به اطلاعات عمومی ختم نمی‌شود و برخی از کارت‌های این بازی از شما می‌خواهند نوایی را زمزمه کنید یا ادای یک خواننده را دربیاورید و از دیگر بازیکنان بخواهید آن را حدس بزنند. 

شماره‌ی ۲. DropMix

تعداد بازیکن: ۱-۴ نفر

نوع بازی: میکس کردن موسیقی

زمان: ۱۵-۳۰ دقیقه

DropMix مناسب آن‌ افرادی است که به دی‌جی شدن علاقه دارند. به کمک برنامه¬ی DropMix، بازیکنان می‌توانند از آهنگ‌های معروف، برای ساختن یک ریمیکس جذاب استفاده کنند. نحوه‌ی بازی به این شکل است که در ابتدا، بازیکنان چند کارت در دست دارند. هر کارت شامل یک بخش از یک آهنگ است؛ به طور مثال: قطعه‌ی گیتار آهنگ Call me maybe از Carley Rae Jepson، یا وکال آهنگ Miss Jackson از Outkast. زمانی که شما این کارت‌ها را بازی کنید، این قطعات با هم ترکیب می‌شوند و از دستگاهی که با بلوتوث به بازی متصل کردید پخش می‌شوند. بازیکنان، هم می‌توانند با هم رقابت کنند و هم در ساخت یک ریمیکس مشارکت کنند.

شماره‌ی ۳. Rock the Beat

تعداد بازیکن: ۴-۱۲ نفر

نوع بازی: پارتی گیم

زمان: ۳۰ دقیقه

Rock the Beat برای دورهمی‌ها بسیار مناسب و سرگرم‌کننده است. می‌توانید از این بازی برای از بین بردن جو سنگین خانواده استفاده کنید. شما در این بازی باید ریتم را حفظ کنید و حرکات عجیب و گیج کننده را به خاطر بسپارید. مثلا شما باید ریتم آهنگ We Will Rock You را با دست زدن یا کوبیدن به میز حفظ کنید. این کار با استفاده از کارت حرکات سخت‌تر می‌شود. هر بازیکن کارت حرکت مخصوص خود را دریافت می‌کند و وقتی بازی می‌چرخد بازیکن بعدی باید حرکت درست را انجام دهد. هرکس که این کار را اشتباه انجام دهد یک کارت جریمه می‌گیرد و باید کاری که آن کارت می‌گوید را انجام دهد. برنده‌ی بازی کسی است که کمترین کارت جریمه را دارد.

شماره‌ی ۴. Okey Dokey

تعداد بازیکن: ۱-۵

نوع بازی: همکاری مشترک

زمان: ۳۰ دقیقه

این بازی یک بازی همکاری مشترک (Cooperative Play) است که در آن بازیکنان با هم سعی بر منظم کردن یک فستیوال موسیقی دارند. بخش گول زننده‌ی ماجرا این است که بازیکنان نمی‌توانند راجع به کارت‌های خود با بقیه صحبت کنند. این بازی، یک بازی کارتی شبیه به بازی کلاسیک Solitaire است.

شماره‌ی ۵. Opera

تعداد بازیکن: ۲-۴ نفر

نوع بازی: جمع¬آوری مجموعه، مزایده

زمان: ۹۰ دقیقه

بازی Opera هم به یادگیری موسیقی کمک می‌کند و هم تاریخچه‌ی آن. در این بازی، بازیکنان با یکدیگر برای کسب مهارت رقابت می‌کنند و اپرا را از دل جامعه به روی صحنه می‌آورند. بازی Opera دوره‌ی کلاسیک و رمانتیک باروک را به نمایش می‌گذارد و هدف بازیکنان این است که بودجه‌ی خود را مدیریت کنند تا به موفقیت برسند. آن‌ها باید به کمک هنرمندان افسانه‌ای همچون وردی و بتهوون، اپرا را گسترش بدهند و به پیروزی دست پیدا کنند.

در پایان، نام بردن از بازی «Cranium» هم خالی از لطف نیست

تعداد بازیکن: ۴-۱۶ نفر

نوع بازی: دورهمی، اطلاعات عمومی

زمان: ۶۰ دقیقه

اگر به دنبال یک بازی دورهمی بی سر و صدا هستید که به موسیقی ارتباط داشته‌باشد، این بازی مناسب شما است. Cranium به طور کل شامل اطلاعات عمومی کلاسیک، کلمات در هم ریخته، زمزمه‌ی آهنگ، مجسمه سازی و... می‌شود. این بازی از دسته بندی‌ها و قسمت‌های مختلفی تشکیل شده که همه‌ی بخش‌های مغز شما را درگیر می‌کند. شما تنها به سوالات پاسخ نمی‌دهید. هرچند غیر از برخی کارت‌ها که شامل زمزمه‌ی آهنگ می‌شود، دیگر بخش‌های این بازی به موسیقی ارتباط ندارد، اما معرفی این بازی ارزشش را داشت.

دیدگاه شما

درحال ثبت اطلاعات....