اخبار جدید از Bombyx و بازی Seven Wonders Mystery

17 اردیبهشت 1400 | 22:13

به گزارش بازی مدیا، مسابقه‌ی آنلاین «The (Great) Builders: Middle Ages» به زودی برگزار خواهد شد و برندگان نخستین معمای بازی «Seven Wonders Mystery» نیز اعلام شدند.

تورنمنت The (Great) Builders: Middle Ages، سازندگان (برجسته): قرون وسطی، روز دوشنبه ۱۰ می (10 May) آغاز خواهد شد

به گفته Bombyx، ناشر فرانسوی بازی‌های رومیزی، دوره مسابقات «The (Great) Builders» روز دوشنبه ۱۰ می (May 10) سال ۲۰۲۱ ساعت نه شب (یک ساعت جلوتر نسبت به زمان گرینویچ، GMT + 1) در سایت «Board Game Arena» آغاز خواهد شد. اگر تمایل به شرکت کردن در مسابقه را دارید، می‌توانید از تاریخ جمعه ۷ می تا تاریخ یکشنبه ۱۱ می از طریق سایت Board Game Arena ثبت نام کنید. بازیکنان در طول بازی، بردگیم The Builders: Middle Ages را به صورت آنلاین بازی خواهند کرد. بازی‌ها دونفره هستند و گیم پلی به شکل نوبتی صورت می‌گیرد. حداکثر زمان بازی ۷۲ ساعت بوده و تعداد بازیکنان حداقل ۳۲ و حداکثر ۱۲۸ نفر است. درجه سختی بازی متوسط بوده و برای برندگان مسابقه جوایز گوناگون در نظر گرفته شده‌اند. به عنوان مثال، نفر اول، بردگیم «The Builders: Antiquity»، «The Builders: Middle Ages»، یک ست سکه فلزی «قرون وسطی» و ... دریافت خواهد کرد. به نفر دوم، سوم و چهارم تورنمنت نیز جوایزی تعلق خواهند گرفت. 

در مسابقه آنلاین  The Builders: Middle Ages، بازیکنان نقش سازندگانی را بازی می‌کنند که سعی دارند با کارگرانی که در اختیار دارند، ساختمان‌های گوناگون بسازند و امتیازات بیشتری نسبت به رقیب خود کسب کنند. در بازی، دو دسته کارت موجود هستند که عبارتند از: کارت‌های کارگران (Workers) و کار‌ت‌های ساختمان‌ها (Buildings). بین کارت‌های ساختمان، کارت‌های دیگری موجود هستند و با نام «Machine Cards» («کارت‌های مربوط به دستگاه‌ها») مشخص شده‌اند. این نوع کارت‌ها نیز منابع، جهت ساخت ساختمان‌ها، فراهم می‌کنند.

 

بازیکنان با پرداخت تعدادی سکه (که تعدادشان روی هر کارت مشخص شده‌ است) می‌توانند از منابع روی کارت‌های کارگران خود بهره‌مند شوند و با استفاده از منابع (مانند چوب، سنگ و ...)، ساختمان بسازند. زمانی که ساختمانی می‌سازند، بازیکن سکه و همچنین امتیازاتی کسب می‌کند. هر بازیکن در نوبتش سه کار مختلف می‌تواند انجام دهد: سکه دریافت کند، کارت ساختمان و یا کارگر دریافت کند و یا با قرار دادن کارت کارگر روی کارت ساختمان، ساختمانی بسازد. علاوه بر این، بازیکن اگر بخواهد بیش از سه کار در نوبت خود انجام دهد، می‌تواند به ازای هر اکشن (Action) اضافه در نوبتش، پنج عدد سکه به بانک پرداخت کند. زمانی که بازیکنی به ۱۷ امتیاز برسد، بازیکنان آن دور بازی را به پایان می‌رسانند و سپس امتیازات شمرده خواهند شد. کسی که بیشترین امتیاز را (از کارت‌ها و سکه‌ها کسب کرده باشد) برنده بازی خواهد بود. 

برندگان اولین معمای Seven Wonder Mystery نیز اعلام شدند

امروز برندگان نخستین هفته‌ی  بازی «Seven Wonder Mystery» مشخص شدند. یکی از جوایز مسابقه‌ی هفته‌ی گذشته، تندیس سه بعدی اهرم‌های جیزه (Pyramids of Giza) با امضای«Antoine Bauza» (آنتوئن بوزا)، طراح بردگیم «عجایب هفتگانه» («7 Wonders») است.

معمای هفته‌ی گذشته در رابطه با حَتشـِپسوت (Hatshepsut) بود. حَتشـِپسوت به عنوان پنجمین پادشاه از هجدهمین سلسله‌‌ی فراعنه شناخته می‌شود و اولین پادشاه زن مصر است که تاج گذاری کرد. سلطنت حَتشـِپسوت بیش از بیست سال طول کشید و او یکی از طولانی ترین سلطنت‌های مصر را داشت. به طور کلی، مصر در طول حکوت وی به یک سرزمین مقتدر تبدیل شد. سیاست خارجی حَتشـِپسوت مبتنی بر تجارت بود و در طول سفرهای تجاری‌اش، ثروت‌های گوناگون از جمله عاج، طلا و ... به مصر می‌آورد. از آنجایی که یکی از قدرتمند‌ترین و با عظمت‌ترین فرعون‌های تاریخ مصر محسوب می‌شود، معمای هفته‌ی اول بازی Seven Wonders Mystery نیز در مورد او بود.

 شرکت کنندگانی که هفته‌ی اول مسابقات برنده نشدند، همچنان می‌توانند تا روز یکشنبه ساعت ۲۳:۵۹ (یوتی‌سی ۱+) در معمای مربوط به این هفته از مسابقه شرکت کنند و جوایزی دریافت کنند. یکی از جوایز برندگان این هفته، تندیس زئوس در المپیا (Zeus of Olympia) خواهد بود و معمای این هفته نیز مربوط به المپیا، شهری مذهبی واقع در جنوب غربی یونان، و تندیس زئوس است. 

   

دیدگاه شما

درحال ثبت اطلاعات....