اخبار جدید از کمپانی Z-Man Games و بازی پندمیک

24 اردیبهشت 1400 | 22:21

به گزارش بازی مدیا، روز گذشته در تاریخ ۱۳ می، مت لیکاک (Matt Leacock)، طراحی بازی پندمیک (Pandemic)، و استیو کیمبال (Steve Kimball)، رئیس استودیو شرکت آلمانیZ-Man Games ، اخبار جدیدی در ارتباط با دومین نسخه سری هات زون پندمیک (Pandemic: Hot Zone) به اشتراک گذاشتند.

اخبار جدید راجع به نسخه‌ی دوم از سری بردگیم‌های پندمیک هات زون منتشر شد 

در ابتدای مقاله منتشر شده توسط شرکت زی من، مت و استیو به ویژگی‌های بازی پندمیک هات زون اشاره کرده و در ادامه از بردگیم پندمیک - هات زون: اروپا و مکانیزم‌های جدید بازی رونمایی می‌کنند.

مت و استیو بر این باورند که هر کدام از نسخه‌های سری هات زون می‌بایست ویژگی‌های منحصر به فرد داشته باشند. از نظر مت، هر نسخه از این سری پندمیک می‌بایست شخصیت، ‌رخداد (Event) و قوانین بازی مختص خودشان را داشته باشند و باید از یکدیگر متفاوت باشند. 

 بردگیم پندمیک هات زون – نورث امریکا (Pandemic: Hot Zone - North America) تا کنون موفقیت چشمگیری در آمریکا و سراسر جهان داشته است. طرفداران بازی پندمیک هات زون از مکانیزم‌ها، مدت زمان کوتاه‌تر بازی و همچنین قابلیت حمل آسان‌تربردگیم لذت فراوانی بردند. شرکت زی من روز گذشته از نسخه‌ی بعدی این سری پندمیک، با عنوان پندمیک هات زون – اروپا (Pandemic: Hot Zone – Europe) رونمایی کرد. از آنجایی که مت لیکاک با تام لنمن (Tom Lehmann) برای طراحی سه نسخه‌ی بردگیم پندمیک همکاری کرد، برای تولید و انتشار نسخه دوم این سری نیز تصمیم گرفت تا با وی مجددا کار کند.

به گفته استیو کیمبال، یکی از مهم‌ترین نوآوری‌های بازی پندمیک: هات زون، مربوط به موفقیت مت لیکاک در کاهش محتویات بازی و تعداد گزینه‌های روی صفحه بازی (به عنوان مثال تعداد شهرها و ...) است. در سری هات زون، مدت زمان بازی کمتر شده و ابعاد صفحه بازی نیز کوچک‌تر شده‌ است. با این حال، شخصیت، رخداد و همچنین چالش‌های بازی به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا از هیجان و لذت بازی کاسته نشود.

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب سری هات زون که مت و تام به آن اشاره می‌کنند مربوط به امکاناتی است که در اختیار بازیکنان می‌گذارد. به عبارت دیگر، از آنجایی که صفحه بازی نسخه‌های سری هات زون پندمیک کوچک‌تر و ساده‌تر هستند، بازیکنان می‌توانند شخصیت، چالش و رخدادهای هرکدام از نسخه‌ها را با یکدیگر ترکیب کنند و درجه سختی بازی را تغییر دهند. به عنوان مثال، بازیکنان می‌توانند نسخه پندمیک هات زون – اروپا را انتخاب کرده و شخصیت‌ها و همچنین چالش‌های نسخه‌ی نورث آمریکا را به محتویات این نسخه اضافه کنند. 

بردگیم پندمیک – هات زون: اروپا دارای کارت‌هایی با عنوان Mutation Cards است که به تدریج رفتار هر کدام از ویروس‌ها را تا زمانی که درمان شوند، تغییر می‌دهند. در طول بازی ممکن است درمان ویروس‌ها از یک جا به بعد بسیار دشوار شود و یا امکان دارد بیماری‌ها موجب شوند تعداد کارت Infection که بازیکنان بر می‌دارند افزایش یابد و ... . در صورتی که بازیکنان، بردگیم پندمیک هات زون – نورث امریکا را نیز داشته باشند، می‌توانند کارت‌هایMutation  را به جای کارت‌های Crisis در بازی استفاده کنند و یا کارت‌های Mutation و Crisis را باهم ترکیب کنند تا با چالش‌های بیشتر در بازی روبه رو شوند. 

یک خبر بسیار جذاب و خوشحال کننده این است که تام و مت صفحه‌های بازی نسخه‌های سری هات زون را به گونه‌ای طراحی کردند تا بازیکنان بتوانند در طول بازی، یک و یا چند صفحه بازی را کنار یکدیگر قرار دهند و شخصیت‌های خود را از یک صفحه به صفحه دیگر منتقل کنند و روی صفحات بازی جا به جا شوند. 

دیدگاه شما

درحال ثبت اطلاعات....