مقالات

#
حمله کن، دروغ بگو، خرج کن و دوباره شارژ کن یا اصلا تنهایی بازی کن؛ معرفی مکانیسم‌های معروف دنیای بردگیم‌ها (بخش دوم)

دنیای بردگیم دنیایی بسیار وسیع و شگفت‌انگیز است. بسیاری از افراد صرفاً در مورد بردگیم‌ها شنیده‌اند ویا فقط چند بازی را امتحان کرده‌اند، در حالی که نمی‌دانند خصوصاً در چند سال اخیر، این سبک از بازی‌ها تا چه حد گسترده و پیچیده و پرطرفدار شده‌اند. ما در چند مقاله بیشتر مکانیزم‌ها را به شما معرفی خواهیم نمود. پس اگر به دنیای بردگیم‌ها علاقه دارید و می‌خواهید در موردشان بیشتر بدانید، این مطلب را دنبال کنید.

#
از ایفای نقش حرفه‌ای تا یک تاس ریختن ساده؛ معرفی مکانیسم‌های معروف دنیای بردگیم‌ها (بخش اول)

دنیای بردگیم دنیایی بسیار وسیع و شگفت‌انگیز است. بسیاری از افراد صرفاً در مورد بردگیم‌ها شنیده‌اند ویا فقط چند بازی را امتحان کرده‌اند، در حالی که نمی‌دانند خصوصاً در چند سال اخیر، این سبک از بازی‌ها تا چه حد گسترده و پیچیده و پرطرفدار شده‌اند. ما در چند مقاله بیشتر مکانیزم‌ها را به شما معرفی خواهیم نمود. پس اگر به دنیای بردگیم‌ها علاقه دارید و می‌خواهید در موردشان بیشتر بدانید، این مطلب را دنبال کنید.

#
پروتوتایپ: پلی میان ایده و محصول

مفهوم نمونه‌ی اولیه یا همان پروتوتایپ (Prototype)، نسبت سایر مفاهیمی که در طراحی بازی از آن‌ها استفاده می‌شود، بسیار شناخته شده‌تر است و افراد زیادی هستند که حداقل یک شناخت کلی از آن دارند. البته دلیل این موضوع آن است که پروتوتایپ، مفهومی منحصر به طراحی بازی نیست و در پروسه‌ی طراحی و تولید بسیاری از محصولات تجاری و غیر تجاری از آن استفاده می‌شود.

#
چگونه برای بازی خود «Sell Sheet» بسازیم؟

شاید اولین سوالی که با دیدن تیتر این مقاله به ذهن شما خطور کند، این است که سل شیت (Sell Sheet) چیست و اصلا به چه دردی می‌خورد؟ در ادامه‌ی این نوشتار قصد دارم تا به این سوال پاسخ دهم و علاوه بر آن، توضیحاتی راجع به اینکه چگونه می‌توان یک سل شیت ساخت بدهم، بنابراین اگر به کار طراحی بازی‌های رومیزی علاقه دارید و قصد دارید تا ایده‌های طراحی را از درون ذهنتان به روی قفسه‌های فروشگاه‌ها برسانید، در ادامه‌ی این مطلب با من همراه باشید.

#
دیجیتال در خدمت غیر دیجیتال: آیا استفاده از ابزار دیجیتال در بازی‌های رومیزی رویکردی قابل ستایش است؟

استفاده از ابزار دیجیتال در بازی‌های رومیزی، یکی از موضوعاتی است دارای موافقان و مخالفان بسیاری است و هر دو گروه، دلایلی به نسبت منطقی و قابل قبول در جهت تایید و یا رد مفید بودن این اتفاق در بازی‌های رومیزی دارند. این بحث‌ها طی سال‌های اخیر و با افزایش به کار گیری ابزار دیجیتالی نظیر وبسایت‌ها و نرم افزار‌ها در بازی‌های رومیزی، بیش از پیش اهمیت یافته‌اند، زیرا که مخالفان و موافقان آن، اکنون با بهره گیری از داده‌های بیشتری در مورد این مقوله اظهار نظر می‌کنند.