بردگیم و بازی‌های رومیزی

#
۵ بردگیم برای علاقه‌مندان به موسیقی

دوست دارید علاقه‌تان به بردگیم و موسیقی را با هم ترکیب کنید؟ پیدا کردن یک بازی رومیزی با تم موسیقی می‌تواند راه خوبی برای به نمایش گذاشتن خلاقیتتان باشد. چه زمزمه کردن دوست داشته‌باشید، چه علاقه داشته‌باشید از تاریخچه‌ی موسیقی سر در بیاورید و یا خودتان قطعه‌ای بسازید، تعداد بسیار زیادی بازی رومیزی مناسب شما وجود دارد.

منبع: GameHungry
18 خرداد 1400 | 22:45
#
بازار بردگیم دنیا تا چه اندازه بزرگ است؟

در این نوشتار، به طور خلاصه نگاهی به وضعیت فعلی بازار بردگیم و پیش‌بینی‌هایی که از آینده‌ی آن به عمل می‌آیند خواهیم داشت و درمی‌یابیم که آیا این حجم از سرمایه‌گذاری در صنعت بردگیم معقول است یا نه.

#
بردگیم‌شناسی – ژانرهای بازی‌های رومیزی، بخش چهارم: بازی‌های مهارتی

واژه‌ی «Dexterity»، در لغت به معنای زبردستی، چالاکی و تردستی به کار می‌رود؛ از این رو می‌توان نتیجه گرفت که منظور از مهارت در ترجمه‌ی نام این ژانر از بازی‌ها، مهارت‌های فیزیکی و توان کنترل و هماهنگی ذهن و دست‌ها است. این موضوع سبب می‌شود تا افراد جوان‌تر و بعضا کم‌حوصله‌تر، علاقه‌ی زیادی به این ژانر از بازی‌های رومیزی داشته باشند. با این وجود، بازی‌هایی در این ژانر وجود دارند که مهارت‌های دیگری به جز سرعت عمل را اساس گیم‌پلی خود قرار می‌دهند و تا حدودی از مهارت‌های ذهنی و منطقی نیز بهره می‌گیرند

#
7 بازی رومیزی برای یادگیری زبان انگلیسی

وقتی به یادگیری زبان انگلیسی فکر می‌کنید، چه چیز‌هایی به ذهنتان می‌آید؟ احتمالا خودتان را تصور می‌کنید که پشت میزتان نشسته‌اید و سرتان داخل کتاب است. خواندن کتاب‌های انگلیسی می‌تواند سرگرم‌کننده باشد، اما یادگیری زبان همیشه هم به این شکل نیست. یادگیری می‌تواند یک عمل اجتماعی و بسیار هیجان‌انگیز باشد. دوستانتان را دور هم جمع کنید، یک بازی رومیزی بردارید و خیلی سریع یادگیری را شروع کنید.

منبع: FluentU
4 خرداد 1400 | 22:56
#
آگاه و ناآگاه – تاریخچه‌‌ای از بازی مافیا

بازی‌ مافیا یکی از پرطرفدارترین و پرمخاطب‌ترین بازی‌های غیردیجیتالی است که امروزه در کشور ما وجود دارد. این پارتی گیم (Party Game) به صورت کاغذ و قلمی، از دهه‌ی ۸۰ شمسی به عنوان یکی از مرسوم‌ترین تفریحات میان گروه‌های دوستانه و دانشجویی رواج داشت و از جمله اصلی‌ترین سرگرمی‌های دانشجویان ساکن خوابگاه‌ها به‌شمار می‌رفت...

#
آشنایی با پلتفرم کیک استارتر

کیک استارتر (Kickstarter) یک پلتفرم سرمایه گذاری است که به تمام افراد این فرصت را می‌دهد تا بتوانند ایده‌های خلاقانه و نوین خود را عملی سازند و سرمایه لازم جهت اجرا کردن پروژه‌های خود را تامین کنند.

#
توفان فولاد: معرفی ۱۰ بازی رومیزی با محوریت جنگ جهانی دوم (بخش دوم)

در بخش پیشین این مقاله، ضمن مختصر توضیحی راجع به جنگ جهانی دوم، به معرفی ۵ بازی از برترین عناوین دنیای بردگیم، که با محوریت این جنگ بزرگ طراحی شده بودند، پرداخته شد. حال در این قسمت، قصد دارم تا ۵ مورد دیگر از عناوین جذاب و خلاقانه‌ی دنیای بازی‌های رومیزی با فضاسازی جنگ جهانی دوم را به شما معرفی کنم تا پرونده‌ی این لیست از بردگیم‌ها را نیز در کنار یکدیگر، ببندیم.

#
داستانی از اولین بازی رومیزی

در زمان‌های دور، بردگیم حتی از تفریحات مصریان باستان هم به شمار می‌رفت. سنت (Senet) قدیمی‌ترین بازی رومیزی شناخته‌شده است و قدمت آن به 3300 سال پیش از میلاد مسیح بازمی‌گردد. البته ممکن است اولین بازی رومیزی نباشد اما به قطع قدیمی‌ترین بردگیمی است که اطلاعاتی از آن وجود دارد.

منبع: BOLS
21 اردیبهشت 1400 | 23:08