مقالات
دنیای بردگیم دنیایی بسیار وسیع و شگفتانگیز است. بسیاری از افراد صرفاً در مورد بردگیمها شنیدهاند ویا فقط چند بازی را امتحان کردهاند، در حالی که نمیدانند خصوصاً در چند سال اخیر، این سبک از بازیها تا چه حد گسترده و پیچیده و پرطرفدار شدهاند. ما در چند مقاله بیشتر مکانیزمها را به شما معرفی خواهیم نمود. پس اگر به دنیای بردگیمها علاقه دارید و میخواهید در موردشان بیشتر بدانید، این مطلب را دنبال کنید.
در این مطلب به سراغ نقد و بررسی آخرین اثر سازنده بازی آدرنالین میرویم.
دنیای بردگیم دنیایی بسیار وسیع و شگفتانگیز است. بسیاری از افراد صرفاً در مورد بردگیمها شنیدهاند ویا فقط چند بازی را امتحان کردهاند، در حالی که نمیدانند خصوصاً در چند سال اخیر، این سبک از بازیها تا چه حد گسترده و پیچیده و پرطرفدار شدهاند. ما در چند مقاله بیشتر مکانیزمها را به شما معرفی خواهیم نمود. پس اگر به دنیای بردگیمها علاقه دارید و میخواهید در موردشان بیشتر بدانید، این مطلب را دنبال کنید.
در این مقاله تصمیم دارم تا تعدادی از کامپوننتها یا همان اجزا بازیهای رومیزی که نسبتا کمتر شناخته شدهاند را به شما معرفی کنم تا با عملکرد این اجزا بهتر آشنا شوید و بتوانید بهتر از دنیای وسیع و دوست داشتنی بردگیمها لذت ببرید.
مفهوم نمونهی اولیه یا همان پروتوتایپ (Prototype)، نسبت سایر مفاهیمی که در طراحی بازی از آنها استفاده میشود، بسیار شناخته شدهتر است و افراد زیادی هستند که حداقل یک شناخت کلی از آن دارند. البته دلیل این موضوع آن است که پروتوتایپ، مفهومی منحصر به طراحی بازی نیست و در پروسهی طراحی و تولید بسیاری از محصولات تجاری و غیر تجاری از آن استفاده میشود.
شاید اولین سوالی که با دیدن تیتر این مقاله به ذهن شما خطور کند، این است که سل شیت (Sell Sheet) چیست و اصلا به چه دردی میخورد؟ در ادامهی این نوشتار قصد دارم تا به این سوال پاسخ دهم و علاوه بر آن، توضیحاتی راجع به اینکه چگونه میتوان یک سل شیت ساخت بدهم، بنابراین اگر به کار طراحی بازیهای رومیزی علاقه دارید و قصد دارید تا ایدههای طراحی را از درون ذهنتان به روی قفسههای فروشگاهها برسانید، در ادامهی این مطلب با من همراه باشید.
هرچند که به نظر میرسد بازیهای رومیزی توانایی انتقال حس ترس را ندارند، اما در واقع نوعی که این عناوین قرار است تا یک روند مهیج و ترسناک را به بازیکن منتقل کنند متفاوت است. از سوی دیگر گاهی اوقات منظور از ترسناک بودن بازی، صرفا روایت و تم آن است که میتواند با گیمپلی آن به خوبی آمیخته شده و تجربهی خوشایندی را برای شما رقم بزند.
با توجه به صحبتهایی که تا کنون از طرف برگزار کنندگان این نمایشگاه ارائه شده، قرار است تا امسال تمامی فعالیتهایی که همیشه در جریان نمایشگاه اشپیل حضور داشتند، به صورت دیجیتالی و کاملا رایگان اجرا شوند و نزدیکترین تجربهی ممکن را به حضور فیزیکی در این نمایشگاه ارائه دهند.