بردگیم و بازیهای رومیزی
مفهوم نمونهی اولیه یا همان پروتوتایپ (Prototype)، نسبت سایر مفاهیمی که در طراحی بازی از آنها استفاده میشود، بسیار شناخته شدهتر است و افراد زیادی هستند که حداقل یک شناخت کلی از آن دارند. البته دلیل این موضوع آن است که پروتوتایپ، مفهومی منحصر به طراحی بازی نیست و در پروسهی طراحی و تولید بسیاری از محصولات تجاری و غیر تجاری از آن استفاده میشود.
شاید اولین سوالی که با دیدن تیتر این مقاله به ذهن شما خطور کند، این است که سل شیت (Sell Sheet) چیست و اصلا به چه دردی میخورد؟ در ادامهی این نوشتار قصد دارم تا به این سوال پاسخ دهم و علاوه بر آن، توضیحاتی راجع به اینکه چگونه میتوان یک سل شیت ساخت بدهم، بنابراین اگر به کار طراحی بازیهای رومیزی علاقه دارید و قصد دارید تا ایدههای طراحی را از درون ذهنتان به روی قفسههای فروشگاهها برسانید، در ادامهی این مطلب با من همراه باشید.
هرچند که به نظر میرسد بازیهای رومیزی توانایی انتقال حس ترس را ندارند، اما در واقع نوعی که این عناوین قرار است تا یک روند مهیج و ترسناک را به بازیکن منتقل کنند متفاوت است. از سوی دیگر گاهی اوقات منظور از ترسناک بودن بازی، صرفا روایت و تم آن است که میتواند با گیمپلی آن به خوبی آمیخته شده و تجربهی خوشایندی را برای شما رقم بزند.
با توجه به صحبتهایی که تا کنون از طرف برگزار کنندگان این نمایشگاه ارائه شده، قرار است تا امسال تمامی فعالیتهایی که همیشه در جریان نمایشگاه اشپیل حضور داشتند، به صورت دیجیتالی و کاملا رایگان اجرا شوند و نزدیکترین تجربهی ممکن را به حضور فیزیکی در این نمایشگاه ارائه دهند.
اگر اهل بازیهای رومیزی باشید، به احتمال زیاد نام نماشگاه «اشپیل» (Spiel Messe) یا به قول برخی نمایشگاه «اسن» به گوشتان خورده است. این نمایشگاه که هر ساله در شهر اسن (Essen) آلمان برگزار میشود، مهمترین و بزرگترین نمایشگاه جهان است که با موضوع بازیهای رومیزی برگزار میشود.
با معرفی حتی یک فرد جدید و علاقهمند کردن او به این سرگرمی و فعالیت، میتوانید زندگی او را تغییر دهید و در بهترین حالت یک همبازی جدی برای خودتان دست و پا کنید. پس با ما و این مطلب مهم همراه باشید.
با ما و بررسی بهترین عناوین با محوریت دنیای استار وارز، همراه باشید.
استفاده از ابزار دیجیتال در بازیهای رومیزی، یکی از موضوعاتی است دارای موافقان و مخالفان بسیاری است و هر دو گروه، دلایلی به نسبت منطقی و قابل قبول در جهت تایید و یا رد مفید بودن این اتفاق در بازیهای رومیزی دارند. این بحثها طی سالهای اخیر و با افزایش به کار گیری ابزار دیجیتالی نظیر وبسایتها و نرم افزارها در بازیهای رومیزی، بیش از پیش اهمیت یافتهاند، زیرا که مخالفان و موافقان آن، اکنون با بهره گیری از دادههای بیشتری در مورد این مقوله اظهار نظر میکنند.