مقالات
طراحی بازیهای خانوادگی مبهمتر از بازیهای دیگر است. جداً چه چیزی بازیهای خانوادگی را از دیگر بازیها متمایز میکند؟ برای پیدا کردن جواب، ما به سراغ بازیکنها و در واقع مخاطبین اصلی این بازیها رفتیم؛ یعنی کودکان. حال به ۵ ویژگی که از نظر آنها باعث عالی بودن بازیهای خانوادگی میشوند، میپردازیم.
انجام بازیهای رومیزی مدت زیادی است که وجود دارد. با این که قصد ندارم وارد تاریخچهی طولانی بازی کردن شوم، اما گاهی خوب است که نگاه کوتاهی هم به عوامل موثر شکلگیری بردگیم به صورت مدرن داشته باشیم.
این مطلب، ترجمهی «5 بازی برتر 2020» از سایت «UnfilteredGamer.com» است که توسط برایان (Brian)، ادیتور آن سایت، نوشته شده است.
گاهی اوقات بردگیمها جنبهی آموزشی دارند و طراحان بازی قصد دارند با بردگیمهایی که تولید میکنند، اطلاعاتی را با بازیکنان در میان بگذارند و به آنها این فرصت را بدهند تا در حین لذت بردن از بازی، به علم و دانش خود نیز بیفزایند. بدین ترتیب، به جز دنیای بازی، در دنیای واقعی نیز بازیکنان این فرصت را دارند تا از موارد و موضوعاتی که در بازیها آموزش داده میشوند، استفاده کنند.
با توجه به صحبتهایی که تا کنون از طرف برگزار کنندگان این نمایشگاه ارائه شده، قرار است تا امسال تمامی فعالیتهایی که همیشه در جریان نمایشگاه اشپیل حضور داشتند، به صورت دیجیتالی و کاملا رایگان اجرا شوند و نزدیکترین تجربهی ممکن را به حضور فیزیکی در این نمایشگاه ارائه دهند.
مکانیزم موتور مولد (Engine Builder) یکی از مکانیزمهایی است که درصد خوبی از بازیهای امروزی کم و بیش از آن در بطن گیمپلی خود استفاده میکنند و جالب آن است که این مسئله موجب تکراری و خسته کننده شدن این مکانیزم نشده و همچنان شاهد ایدههای جدید در گیمپلی بوردگیمها با بهره گیری از این مکانیزم هستیم. البته باید ذکر کرد که در اینجا ما با سیلندر و پیستون سر و کار نداریم و منظور از موتور، در واقع اجزائی است که به طور جداگانه اما هماهنگ برای یک هدف خاص فعالیت میکنند.