مقالات

#
مبدأ ۷ بازی رومیزی محبوب

در کتاب It's All a Game، تریستن دنووان (Tristian Donovan) به تاریخچه‌ی بردگیم‌ها از شطرنج گرفته تا مونوپولی (Monopoly) و کاتان (Settlers Of Catan) می‌پردازد و داستان شکل گیری این عناوین ماندگار را روایت می‌کند. در ادامه‌ی این نوشتار، ما ۷ مورد از جذاب ترین آن داستان‌ها را انتخاب کردیم تا ببینیم چگونه این هفت بازی به ‌یادماندنی به‌وجود آمدند.

#
دو سر برد: بردگیم‌ها چه فایده‌هایی می‌توانند برای ما داشته باشند؟

بازی‌های رومیزی سرگرم کننده هستند، اما این فقط یکی از فوایدی است که تجربه‌ی آن‌ها می‌تواند برای ما داشته باشد. طی یک دهه‌ی اخیر، بردگیم‌ها بیش از هر زمان دیگری بین مردم محبوب شده‌اند و برای بسیاری از ما، یادآور خاطرات گذشته‌اند. در ادامه‌ی این مطلب، به چند مورد از فواید بازی با بردگیم می‌پردازیم.

منبع: BCFL
6 اسفند 1399 | 15:49
#
بررسی اشپیل دیجیتال ۲۰۲۰: دانسته‌ها و پیش بینی‌ها

با توجه به صحبت‌هایی که تا کنون از طرف برگزار کنندگان این نمایشگاه ارائه شده، قرار است تا امسال تمامی فعالیت‌هایی که همیشه در جریان نمایشگاه اشپیل حضور داشتند، به صورت دیجیتالی و کاملا رایگان اجرا شوند و نزدیک‌ترین تجربه‌ی ممکن را به حضور فیزیکی در این نمایشگاه ارائه دهند.

#
مروری بر تاریخچه‌ی بزرگترین نمایشگاه سالانه‌ی بازی‌های رومیزی

اگر اهل بازی‌های رومیزی باشید، به احتمال زیاد نام نماشگاه «اشپیل» (Spiel Messe) یا به قول برخی نمایشگاه «اسن» به گوشتان خورده است. این نمایشگاه که هر ساله در شهر اسن (Essen) آلمان برگزار می‌شود، مهمترین و بزرگترین نمایشگاه جهان است که با موضوع بازی‌های رومیزی برگزار می‌شود.

#
دیجیتال در خدمت غیر دیجیتال: آیا استفاده از ابزار دیجیتال در بازی‌های رومیزی رویکردی قابل ستایش است؟

استفاده از ابزار دیجیتال در بازی‌های رومیزی، یکی از موضوعاتی است دارای موافقان و مخالفان بسیاری است و هر دو گروه، دلایلی به نسبت منطقی و قابل قبول در جهت تایید و یا رد مفید بودن این اتفاق در بازی‌های رومیزی دارند. این بحث‌ها طی سال‌های اخیر و با افزایش به کار گیری ابزار دیجیتالی نظیر وبسایت‌ها و نرم افزار‌ها در بازی‌های رومیزی، بیش از پیش اهمیت یافته‌اند، زیرا که مخالفان و موافقان آن، اکنون با بهره گیری از داده‌های بیشتری در مورد این مقوله اظهار نظر می‌کنند.