اخبار جدید از کمپانی Z-Man

13 اردیبهشت 1400 | 23:36

به گزارش بازی مدیا، امروزه مقاله‌ای با عنوان «اصلا این روزها بازی‌های Z-Man، چه بازی‌هایی هستند؟» منتشر شده است (“What is even Z-Man games these days?”) با اینکه صنعت بازی‌های رومیزی به سرعت رشد می‌کند، خیلی اوقات ما سوالات گوناگونی از خود می‌پرسیم. « بازی‌ها چگونه تولید می‌شوند؟ سیستم چاپ مجدد بردگیم چگونه کار می‌کند؟» دو نمونه از سوالاتی هستند که با آن‌ها مواجه می‌شویم. کمپانی Z-Man قصد دارد در مقالاتی که از امروز منتشر می‌کند به پرسش‌های گوناگون صنعت بازی‌های رومیزی پاسخ دهد.

Z-Man از بازی‌های رومیزی که قصد دارد در آینده منتشر کند، رونمایی کرد

جاستین کمپاینن (Justin Kemppainen)، رئیس مدیریت برند و توسعه دهنده بازی‌های رومیزی کمپانی  آمریکایی Z-Man است. وی در این مقاله به اهدافی که این کمپانی بازی‌های رومیزی دارد، اشاره کرد. او در رابطه با آغاز همکاری‌اش با Z-Man صحبت کرده  و به اینکه تا چهار سال پیش در شرکت «Fantasy Flight Games» به عنوان طراح، توسعه دهنده و مدیر و ... مشغول به فعالیت بود، اشاره کرد. «ویژگی منحصر به فرد و یا هویت بازی‌های Z-Man چیست؟»

 از نظر جاستین کمپاینن، هویت بازی‌های این کمپانی واضح و قابل تشخیص نیست. به جز بازی‌هایی مثل پندمیک (Pandemic) و کارکاسونه (Carcassonne) و تعدادی بردگیم و ترند بازی دیگر (که تعدادشان محدود است)، جاستین  و سایر افراد نمی‌توانند با دیدن یک بازی، با قاطعیت بگویند: «بله، این بازی قطعا متعلق به شرکت Z-Man است.» خیلی از بازی‌های خانوادگی (Family Games) و بازی‌های دونفره (Games for two)، بردگیم‌های منتشر شده توسط این کمپانی هستند. اما مردم و جامعه به اعتقاد رئیس مدیریت برند کمپانی، قادر به تشخیص دادن سبک و مکانیزم‌های بردگیم‌های Z-Man نیستد. 

به گفته جاستین کمپاینن، از آنجایی که بازی پندمیک یک بردگیم خیلی موفق بوده است، Z-Man قصد دارد نسخه‌های جدید از این بازی منتشر کند اما برای تولید این نسخه‌ها، زمان زیادی را صرف خواهد کرد و روی بعضی موارد جهت طراحی بردگیم‌های جدید پندمیک، تمرکز خواهد کرد. به عنوان مثال، Z-Man در سایر نسخه‌ها به اصول اولیه گیم پلی بازی پایبند خواهد ماند و مجددا از آن‌ها استفاده خواهد کرد: در سایر نسخه‌ها نیز از مکانیزم همکاری مشترک (Co-Operative play) استفاده خواهد کرد تا دوستان، اعضای خانواده و سایر افراد بتوانند با یکدیگر همکاری کنند و از بازی لذت ببرند (مانند نسخه Hot Zone منتشر شده از این بردگیم). علاوه بر این، در بردگیم‌های جدید پندمیک همچنان همانند گذشته ممکن است بازی دارای مراحل گوناگون باشد که باید مرحله به مرحله بازیکنان آن ها را تکمیل کنند و یا ممکن است یک رویداد و ستینگ خاص داشته باشد. به هر حال، در نسخه‌های بعدی بازی نیز داستانی روایت خواهد شد. 

در مقاله، جاستین به برخی نسخه‌های پندمیک اشاره می‌کند که مراحل گوناگون و داستان‌های مختلف دارند و یا تنها به یک رویداد و  ستینگ خاص اشاره می‌کنند. به عنوان مثال، در برخی از نسخه‌های پندمیک، مانند نسخه‌ی پندمیک لگاسی (Pandemic Legacy)، بردگیم فصل‌های گوناگون دارد که به ترتیب منتشر می‌شوند و بازیکنان می‌بایست مرحله به مرحله بازی را پیش ببرند و هر مرحله از بازی، سخت‌تر خواهد شد. نسخه‌های دیگر بردگیم، دارای یک ستینگ بازی خاص هستند و زمان کوتاهی برای بازی در نظر گرفته شده است (همانند بازی پندمیک مدل Rapid Response). بازی‌های رومیزی که در آینده منتشر خواهند شد، داستانی روایت خواهند کرد. یکی دیگر از ویژگی‌های بارزی که در نسخه اصلی و سایر نسخه‌های این بردگیم قابل مشاهده است، تغییر تم بازی است. به عنوان مثال، در نسخه سقوط رم بازی پندمیک (Pandemic: Fall of Rome)، تم بازی کاملا متفاوت است و دیگر ویروس یا بیماری وجود ندارد و در عوض، بازیکنان با پنج قبیله شورشی که قصد تصرف کردن شهر رم را دارند، مقابله می‌کنند. در نسخه های بعدی بردگیم نیز تم‌های جدیدی معرفی خواهند شد. 

علاوه بر مطالبی که به آن ها اشاره کردیم، کمپانی در سال های آینده قصد دارد برای کتاب‌های ماجراجویی (Adventure Books) نیز بردگیم با شخصیت‌و گیم پلی‌های جذاب طراحی کند. Z-Man علاقه دارد در بازی‌های رومیزی که در آینده قرار است منتشر کند، تم‌های بازی جدید و خلاقانه‌ای را معرفی کند (همانند بازی Cryo که اخیرا توسط تم جلی، Tom Jolly، و لوک لاوری، Luke Laurie، طراحی و منتشر شده است). 
بردگیم‌های کمپانی آلمانی Hans Im Glück، که بازی‌های رومیزی و کارتی تولید می‌کنند، نیز به انگلیسی توسط Z-Man در آینده ترجمه خواهند شد.

دیدگاه شما

درحال ثبت اطلاعات....